Listing 1 - 10 of 101 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Praktisch gezondheidsrecht is een duidelijke juridische gids voor studenten uit de medische en paramedische professionele bachelor. De studenten geraken vertrouwd met enkele begrippen uit het algemeen recht, waarna de focus verschuift naar gezondheids- en gezinsrecht.https://www.vanin.be/methodes/hoger-onderwijs/gezondheidszorg/praktisch-gezondheidsrecht/
Medical law --- verpleegkundig beroep --- aansprakelijkheid (recht) --- patiëntenrechten --- gezondheidsrecht --- Gezondheidsrecht --- Recht
Choose an application
In 'Verpleegkundige dialogen in twee talen' zijn de gebruikelijke zinnen en zinnetjes die bij de zorgverstrekking aan ziekenhuispatiënten te pas komen in de twee talen naast elkaar geplaatst. De behandelde onderwerpen zijn het inbrengen van maagsondes, de zorgverstrekking aan patiënten met een tracheo-, colo- of urostoma, de bevalling en de postnatale verpleegkundige behandeling. Om didactische redenen dient de chronologische volgorde als leidraad. De hoofdstukken beginnen telkens met een tekening en een aanschouwelijk verhaal uit de ziekenhuiswereld en eindigen met een reeks praktijkgerichte oefeningen. (Bron: covertekst)
Verpleegkunde --- verpleegkunde --- 616.083 --- verpleegkundig beroep --- Frans-Nederlands --- beroepsuitoefening --- Franstalig --- anderstaligen --- communicatie (leesbaarheid) --- Taalgebruik --- Taalverwerving --- maagkatheterisatie --- tracheotomie --- colostomie --- 601.1 --- urostomie --- taalverwerving (gez) --- stoma (anus praeternaturalis, kunstmatige anus) --- verpleegkundig beroep (gez) --- bevalling (eutocie) --- 613.2 --- Verpleegkunde ; woordenboeken
Choose an application
e herziene
Taalverwerving --- Verpleegkunde --- 613.3 --- Engels --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige opleiding --- 838 --- linguïstiek (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- 601.1 --- linguistiek (taal) --- Communicatie --- Engelse taal --- Verpleegkundige opleiding --- Beroep en opleiding --- Engels ; verpleegkundigen
Choose an application
Kwaliteitszorg --- Management --- gezondheidszorg --- 613.3 --- kwaliteitszorg --- patiënt-verpleegkundige relatie --- professionele zorg* --- verpleegkundig beroep --- Beroep en opleiding --- gezondheidszorg. --- Gezondheidszorg.
Choose an application
Praktisch gezondheidsrecht is een duidelijke juridische gids voor studenten uit de medische en paramedische professionele bachelor. Uw studenten geraken vertrouwd met enkele begrippen uit het algemeen recht, waarna de focus verschuift naar het gezondheids- en gezinsrecht:- Boordevol voorbeelden uit de dagelijkse praktijk;- oefeningen in het boek en online;- (korte) verklarende woordenlijst en wetgeving in toegankelijke bewoordingen.In editie 2021 is er onder meer aandacht voor:- het Arrest van 19 juni 2019 van het Arbitragehof m.b.t. de Transgenderwet;- de Wet van 19 december 2018 tot wijziging van diverse bepalingen betreffende de regelgeving inzake het levenloos kind;- de Wet van 15 maart 2020 m.b.t. de geldigheid van wilsverklaringen;- het Decreet betreffende het jeugddelinquentierecht van 15 februari 2019;- het KB van 27 februari 2019 betreffende een uitbreiding van de verpleegkundige activiteiten die zorgkundigen mogen uitvoeren en de voorwaarden waaronder de zorgkundigen deze handelingen mogen stellen;- de toepassing van GDPR voor zorgverstrekkers die gegevens verwerken van natuurlijke personen.De gids schept een adequaat juridisch kader voor zowel de zorgverstrekker als de patiënt, met bijzondere aandacht voor de aansprakelijkheid van de zorgbeoefenaar (strafrechtelijk en burgerrechtelijk) en de Gecoördineerde wet betreffende de uitoefening van de gezondheidszorgberoepen. Daarbij gaat bijzondere aandacht naar verpleegkundigen, zorgkundigen en vroedvrouwen. Ten slotte is er een praktijkgericht overzicht van onderwerpen op het raakvlak tussen de gezondheidszorg en het publiek en privaat recht opgenomen.bron: https://school.vanin.be/hovl/recht/vi515/praktisch-gezondheidsrecht-2023.html
Gezondheidsrecht --- Recht --- gezondheidsrecht --- 347.1 --- 614.25 --- gezondheidszorg --- Gezondheidszorg ; recht --- Medical law --- verpleegkundig beroep --- aansprakelijkheid (recht) --- patiëntenrechten
Choose an application
De verpleegkundige als coach is gericht op de verpleegkundige als collega, die voor anderen (nieuwe collega's, stagiairs, uitzendkrachten) raadgever, opleider en mentor is. De student maakt kennis met de methodiek van het coachen en met verschillende coachingsvormen, zoals het coachen van individuen, het coachen van groepen en coachen op afstand. Daarnaast is er ruimschoots aandacht voor het coachen in de praktijk. Verschillende leerstijlen komen aan bod, en de student leert doelen stellen, leeropdrachten construeren, beoordelingsgesprekken voeren en beoordelen.
Coaching --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Verpleegkunde. --- Gezondheidszorg. --- verpleegkundig beroep --- Didactic strategies --- coaching --- Nursing --- competenties --- verpleegkunde --- 613.3 --- stagebegeleiding --- verpleegkundige opleidingen --- 613.21 --- werkbegeleiding --- 616.083 --- Stagebegeleiding (praktijkbegeleiding) --- Supervisie --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundig beroep --- beroepsprofiel (gez) --- competenties (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- 604.64 --- Verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- beroepsvervolmaking (bijscholing, naschoolse vorming, permanente vorming) --- samenwerking --- Personeelsbeleid --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- departement Gezondheidszorg 07 --- gezondheidsonderwijs --- 366.4 --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- leidinggeven --- management --- studentenbegeleiding
Choose an application
De verpleegkundige als zorgverlener gaat over de rol van de hbo-verpleegkundige als zorgverlener. Het meest basale aspect van de beroepsuitoefening: het methodisch directe zorg geven aan zorgvragers. Het boek behandelt nieuwe zorgconcepten ten aanzien van zorg waarin de dialoog met de patiënt centraal staat. Verpleegkundige zorg verlenen is meer en meer een dialoog met de zorgvrager. Het verpleegproces, vanaf vraagverheldering tot evaluatie, wordt dan ook vanuit twee invalshoeken belicht. Aan de ene kant is er het perspectief van de al dan niet mondige zorgvrager, met zijn behoeften, noden en wensen. Een man of vrouw, een autochtoon of allochtoon, een individu of een gezin, een vermogend mens of een thuisloze. Aan de andere kant, maar toch naast de zorgvrager, staat de professional, de verpleegkundige met haar deskundigheid. Zij is er verantwoordelijk voor dat aan de behoeften van de zorgvrager wordt tegemoetgekomen, maar ook dat de best mogelijke zorg verleend wordt. Een ware uitdaging!
Kwaliteitszorg --- Verpleegkunde. --- Gezondheidszorg --- Nederland. --- verpleegkundig beroep --- Nursing --- verpleegkundige theorieën --- verpleegkunde --- departement Gezondheidszorg 07 --- competenties --- gezondheidsonderwijs --- 613.21 --- 613.3 --- GVO --- beroepscompetenties --- cliëntgericht werken --- evaluatie --- methodiek --- preventie --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundige vaardigheden --- vraaggestuurde zorg --- zorgverlener --- zorgvrager --- 616.083 --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundig beroep --- Zorgtheorie (theorie van zorg) --- beroepsprofiel (gez) --- competenties (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- zorgverlening --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- Verpleegkunde --- Verzorgende beroepen --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- gezondheidsopvoeding --- vraaggerichte zorg --- Verzorging --- Beroep
Choose an application
Smartkit voor verpleegkundigen is een heel praktisch boek dat in een verstaanbare taal de belangrijkste te verwerven professionele gedragscompetenties van nieuwe verpleegkundigen bundelt. De Smartkit heeft haar wortels in de praktijk, maar is een waardevol didactisch instrument dat de aangeleerde competenties van nieuwe verpleegkundigen omzet naar de dagelijkse patiëntenzorg. Praktische tips, suggesties en feedback zetten de verpleegkundige elke dag opnieuw op de juiste weg.In deze herwerkte editie voegen de auteurs, naast de domeinspecifieke leerresultaten van de opleiding bachelor in de verpleegkunde, ook de acht competenties voor verpleegkunde toe, die sinds januari 2016 de Belgische competenties voor verpleegkunde vormen. Ook het thema feedback komt specifiek aan bod.
Verpleegkunde ; opleidingen --- Verpleegkunde --- Competenties --- Feedback --- 604.8 --- verpleegkunde --- gedragscompetenties --- 613.2 --- verpleegkunde - inleidingen --- beroepsbekwaamheid --- verpleegkundig beroep --- Nursing --- competenties --- beroepsbekwaamheid. --- Beroepsbekwaamheid. --- beroepsprofielen --- PXL-Healthcare 2016 --- Competentie
Choose an application
Verpleegkunde ; processen --- Kwaliteitszorg ; gezondheidszorg --- Nursing --- fixeren (zorg) --- geriatrische verpleegkunde --- patiënt-verpleegkundige relatie --- psychiatrische verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkunde --- richtlijnen (zorg) --- PXL-Healthcare 2014 --- ethiek --- dilemma --- stappenplan --- Heracleitos-methode
Choose an application
Voor meer informatie over Reflecteren voor paramedici klik hier . Reflecteren is een begrip dat verbonden is met de verpleegkundige beroepsuitoefening. Reflecteren doe je niet zomaar; er is een aanleiding voor. Veelal is dit een betekenisvolle gebeurtenis; een situatie die je hebt meegemaakt en waar je bewust over nadenkt. Door te reflecteren leer je het eigen handelen beter te doorgronden en hiervan te leren. Reflecteren leidt tot de ontwikkeling van een kritische, analytische verpleegkundige. Hierdoor draag je bij tot de verdere professionalisering van de verpleegkundige beroepsuitoefening. Reflecteren kun je individueel doen, op elk moment en op elke plaats. Je kunt dit ook samen met anderen doen bijvoorbeeld als onderdeel van het werk en/of tijdens intervisiebijeenkomsten. In dit boek worden zowel de theorie alsook de modellen over reflecteren behandeld. De vele praktijkvoorbeelden en werkvormen bieden je de mogelijkheid om actief na te denken over je ervaringen, handelen, gedrag, gevoelens en keuzes in relatie tot de beroepsuitoefening. Op de website ( www.reflecteren.boom.nl ) staan twintig werkvormen die je individueel en/of met anderen kunt maken. Voor aanvullend materiaal en extra oefeningen raadpleeg de website www.reflecteren.boom.nl Wijzigingen t.o.v. oude druk de theorie over reflecteren is deels aangepast; naast modellen en methoden zijn nu ook werkvormen met oefeningen beschreven; er zijn stappenplannen beschreven die als hulpmiddel gebruikt kunnen worden bij het individueel en/of gezamenlijk reflecteren; de praktijkvoorbeelden zijn geactualiseerd en hebben nu meer betrekking op actuele onderwerpen binnen de algemene, geestelijke en maatschappelijke gezondheidszorg; verschillen tussen evalueren en reflecteren worden vaker beschreven; er is meer toelichting op de praktijkvoorbeelden; het hoofdstuk Ethische reflectie is deels herzien. Daarnaast kunnen opdrachten gebruikt worden bij workshops over reflecteren. De werkvormen bieden handvatten om op speelse en creatieve manier te reflecteren. Op de aanvullende methodesite kan de student uitgewerkte werkvormen vinden.
verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- reflecteren --- Reflectief denken --- Nursing --- verpleegkundige opleiding --- fysiologie --- reflectie (psychologie) --- PXL-Healthcare 2015 --- verpleegkundig proces --- methodisch handelen --- reflectie --- PXL-Handboeken --- Verpleegkunde --- Sociale vaardigheden --- Diagnostiek
Listing 1 - 10 of 101 | << page >> |
Sort by
|